Blog

Odgovorni turizam – nova pravila za novo vrijeme

Koliko god htjeli priznati ili ne, novo vrijeme je stiglo. Ne izgleda da će se išta više vratiti na staro. Proteklih godina bilo je naznaka da turizam kakav vodimo gubi svaki smisao i da dolazi kraj tako naglog razvoja turizma, ali nitko nije ni slutio da će doći vrijeme u kojem će gotovo cijeli svijet stati. Trenutno svjedočimo situaciji u kojoj gotovo 96% svjetskog turizma otvara svoja vrata sredinom svibnja i kreće od nule.

Polako se vraćamo u neki normalni život i postavljamo potpuno nove standarde na svojim obiteljskim gospodarstvima, ugostiteljskim objektima, kušaonicama, restoranima, privatnim smještajima, hotelima, prenoćištima, turističkim agencijama, atrakcijama, wellness prostorima… Nitko, zapravo, ne zna kako će izgledati vrijeme u kojem će doći novi gost, niti kako ga uslužiti, niti kako počistiti za istim i kako se pripremiti na sve što nam dolazi.

Jesmo li spremni za nova pravila?

Mijenja se pogled na turizam i dočekivanje gostiju. Prioriteti su se promijenili. Destinacija kojoj su na prvom mjestu zdravlje, sigurnost i odgovornost te čistoća i kvaliteta imat će primat nad svim drugim destinacijama. Gosti neće riskirati svoje zdravlje. Za sve nas sad je prioritet slijediti upute Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo. Koliko je to važno na razini turističkih subjekata, isto toliko važno je i na osobnoj razini voditi brigu svim elementima čuvanja zdravlja i osobne odgovornosti. Svatko od nas doprinosi tome.

Lokalne manifestacije dobivaju novi smisao

Sve što je vrijedilo do sada, potpuno se mijenja i prilagođava novom vremenu. Velike gužve s naslovnica, na koje smo bili ponosni, zamijenit će pogled na mirne destinacije, osamljena mjesta, prirodnu ljepotu i individualno uživanje u atrakcijama na distanci. Digitalizacija u potpunosti preuzima promociju. Više nego ikad naše lokalne priče dolaze do izražaja, naša tradicija, lokalna hrana, domaći proizvodi, autentičnost, ono što nas razlikuje od drugih. Način na koji ćemo prezentirati svoje priče je na nama. Možda nema manifestacija u lokalnim parkovima, trgovima i ulicama te dvoranama i prostorima koje smo gradili za druženja i multimediju, ali priče su i dalje tu. Nema više gužvi, okupljanja i druženja posjetitelja na jednom mjestu, ali pojačana je komunikacija između nas i potencijalnih gostiju upravo putem online platformi. Kroz priče ide osvještavanje i upoznavanje o našim vrijednostima, povijesnim događajima, atrakcijama i ljudima koji nas čine posebnima u odnosu na sve ostale destinacije. Sad je vrijeme da kroz društvene mreže radite na marketingu. Fotografirajte se u radovima u vrtu, u tekućim poslovima, u osami, miru i tišini koja je sada oko vas. Gosti vole taj osobni dodir, vole se poistovjetiti s vama i uživati u odredištima koja žele posjetiti. Makar vizualno kroz fotografiju ili video koji je više nego hit.

Turističke zajednice u novim uvjetima

Velik dio vremena smo provodili u organizaciji i provedbi manifestacija kao i u provedbi regularnih i trenutnih aktivnosti, projekata i platformi za povezivanje i promociju svih resursa destinacije. Danas vidimo da su suradnje te koje nas oplemenjuju. Lokalne turističke zajednice Požeško slavonske županije već drugu godinu za redom dio su projekta Upravljanje kvalitetom u destinaciji – IQM destination Zlatna Slavonija. Suradnja na ovom projektu pokazala se izvrsnom posebno u vremenu karantene jer tijekom posljednjih 8 tjedana redovito održavamo online sastanke i njegujemo suradnje te naši turistički subjekti imaju mogućnost iz prve ruke dobiti informacije o izmjenama u administraciji, turističkim pristojbama i članarinama, čišćenju prostora prema uputama ZZJZ, promociji i svim drugim pitanjima koja ih muče. Ovaj projekt prije svega je edukacija subjektima. Više nego ikad potrebna je edukacija u svim područjima od osobnog razvoja preko marketinga do specijalističkih edukacija vezanih uz nišu kojom se bave. Turističke zajednice su tu netko tko umrežava sve subjekte na svom području, tko im ukazuje na novosti, tko ih okuplja, nudi podršku, smjernice i netko tko može vidjeti širu sliku cijele destinacije i kako se tko može bolje uklopiti u turističku destinaciju i valorizirati zajedničke vrijednosti. Zato je sada više nego ikad potrebna briga o svojim turističkim subjektima i okupljanja ovakvog tipa gdje lokalni turistički subjekti zajedno traže rješenja i ideje za situaciju u kojoj smo se našli, a turističke zajednice pronalaze resurse, podršku i rješenja za iste. Zajedno smo mudriji i jači.

 

Postavljanje novih vrijednosti

 

Kako je teško predvidjeti  globalna kretanja u turizmu, bez obzira na mjere koje će se popuštati s vremenom, gosti će, u svakom pogledu, očekivati veću kvalitetu. S obzirom da svi krećemo od nule vrijeme je da postavimo nove vrijednosti u kvaliteti svog turističkog subjekta, nove vrijednosti u suradnjama. Pitajte se s kim želite ubuduće surađivati, kakve goste želite, kome se obraćate na svojim platformama i kako ćete odgovoriti cjelokupnoj situaciji u svijetu odgovornim turizmom koji dobiva zadovoljne stanovnike, a zatim i zadovoljne goste.